„Przez dwie kadencje kierowania Orkiestrą Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia udało mi się z nawiązką zrealizować złożoną w trakcie konkursu na dyrektora ambitnie nakreśloną koncepcję rozwoju Orkiestry. Zespół, który w momencie objęcia przez mnie stanowiska nie miał stałego miejsca codziennych prób obecnie czeka na Centrum Muzyki w przejściowej siedzibie z akustycznie dostosowaną i profesjonalnie wyposażoną salą prób. Dzięki wspólnym wysiłkom wszystkich pracowników i władz miasta udało się znacznie poprawić warunki pracy i wynagrodzeń muzyków oraz przeprowadzić zespół „suchą stopą” przez trudny okres pandemii. Udało się też wypracować standardy rekrutacji nowych muzyków, a także  wzmocnić jakość instrumentarium, poprzez doposażenie orkiestry w doskonały zestaw instrumentów smyczkowych i perkusyjnych. Efektem tych zmian było rosnące zainteresowanie muzyków z kraju i z zagranicy pracą w zespole. Utrzymanie wysokiego poziomu artystycznego zespołu zaowocowało licznymi zaproszeniami orkiestry na prestiżowe festiwale, występy w salach koncertowych Wiednia, Paryża, Chin, Korei, Japonii, Finlandii, Holandii. 

Z dumą mogę podkreślić, ze pod moją dyrekcją zespół  nagrywał dla najlepszych wytwórni płytowych, takich jak Sony Classical czy Warner Classics. Za dokonania na polu fonograficznym otrzymaliśmy także wiele nagród i wyróżnień, z prestiżową „International Classical Music Award” na czele. Do występów w charakterze Honorowego Dyrygenta Gościnnego udało się przekonać cenionego wenezuelskiego wirtuoza batuty Rafaela Payare‘a (obecnie szefa legendarnej Orchestre symphonique de Montréal, który to stanowisko objął po Kencie Nagano). Orkiestra tak blisko związana ze śp. Prof. Krzysztofem Pendereckim jest odpowiedzialna za pielęgnowanie Jego pamięci i dorobku. Krzysztof Penderecki pełnił funkcję Honorowego Przewodniczącego Rady Artystyczno-Programowej Orkiestry, a wraz z Panią Elżbietą Penderecką w ogromnej mierze przyczynił się do powstania zespołu. Ten aspekt lojalności wobec naszego założyciela był zawsze kultywowany również poprzez wiele prawykonań jego muzyki, a twórczość Profesora jest jądrem tożsamości artystycznej orkiestry. Czuję się spełniony, że tak wiele udało się w tak krótkim czasie osiągnąć, ale przede wszystkim cieszę się z tego, że poza występami z tak renomowanymi artystami jak Gidon Kremer, Siostry Labèque, Elīna Garanča, José Carreras czy Cameron Carpenter, Sinfonietta Cracovia była także blisko mieszkańców i mieszkanek Krakowa, również tych najmłodszych, przybliżając muzykę klasyczną, nierzadko w niestandardowy sposób. Ta odnowa profilu orkiestry była niezwykle ważna: przestrzeń miejska traktowana jako jedna wielka sala koncertowa, niestandardowe przestrzenie, wielopokoleniowa publiczność.

Orkiestrę czekają teraz nowe wyzwania organizacyjne i repertuarowe związane z dostosowaniem stylu pracy do potrzeb Centrum Muzyki w Krakowie,  ja zaś cieszę się na realizację najbliższych wyzwań artystycznych z orkiestrą: trasę koncertową promującą płytę Penderecki's Sinfoniettas we Francji i Włoszech, trasę koncertową z 18 koncertami w Niemczech, zaś w kraju, poza koncertami w Krakowie, występy m.in. na Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena, Szalonych Dniach Muzyki na zaproszenie Sinfonii Varsovii, czy udziału w trasie koncertowej z muzyka do filmu "Call Me by Your Name" w formule live in concert (w Krakowie już 25 września). Niebawem czeka nas także koncert promocyjny płyty nagranej wspólnie z Leszkiem Długoszem 23 października na Wawelu” — podsumowuje Dyrektor Dybał.