„Chcielibyśmy, by te inwestycje rozpoczęły się jeszcze w tym roku i robimy wszystko, by tak się stało. Idą niejako równolegle. Oba zadania są w zasadzie na finiszu etapu przygotowawczego” – mówi Radiu Kraków Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich. „W obu przypadkach postępowania powinny zakończyć się wydaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Jeśli chodzi o pętlę na Górce Narodowej, to jesteśmy nawet nieco bardziej zaawansowani, bo po powtórnej ocenie oddziaływania na środowisko. Teraz czekamy na odstępstwa z Ministerstwa Infrastruktury” – dodaje.

Jak decyzje zostaną wydane, będzie czas na konsultacje społeczne – z projektem zapoznać się będą mogli mieszkańcy. Jeżeli nie będzie żadnych uwag, wykonawca będzie mógł wbić symboliczną pierwszą łopatę. „Można mówić o początku maja, ale wolimy być ostrożni. Nawet jeśli inwestycja rozpocznie się w czerwcu to i tak będzie dobrze. To zresztą dobry czas na tego typu działania, bo zbiegnie się z początkiem wakacji” – tłumaczy Machowski. W rejonie ul. Opolskiej należy spodziewać się sporych utrudnień. Projekt nowej organizacji ruchu drogowego już powstaje. „Chcielibyśmy pokazać go mieszkańcom nawet w marcu, aby można było się z nim zapoznać odpowiednio wcześniej” – dodaje Machowski.

Kiedy skończy się koszmar komunikacyjny mieszkańców północy Krakowa?  Rok temu nasi dziennikarze jechali komunikacją miejską z Górki Narodowej na Ruczaj - podróż zajęła im... półtorej godziny 

Na jakim etapie jest rozbudowa al. 29 Listopada? Tu też trwa kompletowanie dokumentacji – m.in. powtórnej oceny oddziaływania na środowisko. „Liczymy, że decyzja ZRID zapadnie w czerwcu. To też będzie praca na żywym organizmie. To główna krakowska arteria i na pewno trzeba będzie się liczyć z utrudnieniami” – zapowiada Jan Machowski. Oprócz utrudnień drogowych, te pojawią się też na liniach kolejowych, ponieważ w ramach inwestycji przebudowane zostaną dwa wiadukty. „Remont al. 29 Listopada – wedle wyliczeń – powinien zakończyć się do końca 2021 roku. Linia tramwajowa do Górki Narodowej ma powstać w przeciągu 26 miesięcy. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć, czy będą jakieś opóźnienia” – informuje przedstawiciel ZIM.

Pewne jest więc, że najbliższe lata to kumulacja prac na północy Krakowa. Poza remontem alei 29 Listopada i budową tramwaju na Górkę Narodową planowana jest też północna obwodnica, budowa nowego wjazdu do Krakowa od strony Zielonek a także budowa tramwaju do Mistrzejowic.

 

 

(Bartłomiej Grzankowski/ek)


Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.