Po raz pierwszy krakowskie lotnisko wprowadziło możliwość komercyjnego wykonania szybkiego testu antygenowego bezpośrednio przed lotem pod koniec stycznia br. Była to odpowiedź na wprowadzenie przez Królestwo Niderlandów wymogu posiadania przez podróżnych negatywnego wyniku takiego testu. Pierwszy punkt wymazowy jest zlokalizowany bezpośrednio przed głównym wejściem do terminalu pasażerskiego.

Jak poinformował we wtorek prezes Kraków Airport Radosław Włoszek, drugi punkt wymazowy usług diagnostycznych znajduje się w nowej lokalizacji - na parkingu P2, bezpośrednio przy zachodniej części terminalu.

„Sytuacja związana z trwającą pandemią COVID-19 stale wymaga od pracowników Kraków Airport na bieżąco reagowania na potrzeby pasażerów. Testowanie coraz większej liczby osób na krakowskim lotnisku ma zagwarantować, że pasażer może bezpiecznie i swobodnie podróżować” - wskazał Włoszek.

Obecnie wszystkie chętne osoby mogą skorzystać z usług dwóch podmiotów współpracujących przy tym projekcie z krakowskim lotniskiem, tj. Centrum Medyczne iMed24 (dotychczasowy operator punktu znajdującego się przed terminalem) oraz Centrum Badań DNA (nowy operator). Poza wykonywanym dotychczas testem antygenowym, będzie można wykonać również test RT-PCR oraz RT-LAMP – zaznaczyli przedstawiciele portu.

Pasażerowie oraz wszystkie inne osoby chcące skorzystać z usług diagnostycznych w kierunku COVID-19 będą zachęcane do rejestracji on-line i po dokonaniu rejestracji oraz wybraniu odpowiedniej godziny pobrania wymazu będą mogły już bezpośrednio zgłosić się do punktu wymazowego na parkingu P2. Wynik testu zostanie wysłany drogą mailową lub na życzenie pasażera może być odebrany w punkcie odbioru. Istnieje również możliwość wykonania testu bez wcześniejszej rejestracji.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. Z powodu pandemii koronawirusa w całym zeszłym roku krakowski port obsłużył tylko 2,593 mln pasażerów, czyli o 69 proc. mniej niż rok wcześniej.

 

 

(PAP/jp)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.