Przejazd będzie pod Zakopianką, czyli na poziomie -1, pełny węzeł bezkolizyjny. Przy okazji porządkujemy też ścieżki pieszo-rowerowe. Te ciągi zostanę wykonane, zatoki autobusowe, pełna przebudowa tego węzła drogowego

– wyjaśnia Tomasz Pałasiński dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dochodziło tam do mnóstwa wypadków samochodowych i nie ma szans, żeby poprawić to w inny sposób, jak przez przebudowę tego skrzyżowania na bezkolizyjne. Te dwa lata wytrzymamy, bo chcemy, żeby przez następne dziesięciolecia żyło się nam i podróżowało bezpieczniej. Czekamy z niecierpliwością końca 2025 roku, kiedy zostanie ona oddana do użytku i kiedy bezpiecznie przede wszystkim mieszkańcy gminy Myślenice będą mogli z niej korzystać

- mówili kolejno starosta myślenicki Józef Tomal i burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka.

Samorządy współfinansowały koszty przygotowania inwestycji. Gmina Myślenice dołożyła pół miliona złotych, powiat dwa miliony złotych. Przejazd podziemny jako pierwszy wymyślił ówczesny burmistrz Myślenic, Maciej Ostrowski.