Jak przypomniał w poniedziałek rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) Marek Gancarczyk, 29 kwietnia 2014 roku w Krakowie została uruchomiona pierwsza regularna linia obsługiwana przez autobusy zasilane energią elektryczną. Była to linia nr 154, która łączyła Dworzec Główny Zachód z Prądnikiem Białym.
Była to pierwsza w Polsce regularna linia obsługiwana wyłącznie autobusami elektrycznymi. Do jej obsługi skierowano autobusy elektryczne pochodzące od różnych producentów.
W kolejnych latach – wskazał rzecznik – krakowski przewoźnik rozbudowywał flotę pojazdów zeroemisyjnych. Obecnie posiada 121 autobusów elektrycznych, które były kupowane w latach 2016-2023. Są to pojazdy dwóch producentów: Solarisa (117 autobusów) oraz Irizara (cztery autobusy). Wyróżniają się m.in. długością, wśród nich są autobusy małe, o długości ok. dziewięciu metrów, standardowe, czyli 12-metrowe, a także przegubowe o długości 18 metrów. Kursują na 16 krakowskich liniach: 107, 124, 144, 155, 164, 169, 173, 174, 179, 194, 304, 424, 434, 494, 475, 503.