Jak przekazała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, zmiana na tym odcinku dotyczy ruchu prowadzonego od strony miasta w kierunku obwodnicy autostradowej A4. Tymczasowa organizacja będzie obowiązywała przez około dwa miesiące.

Na ok. 170-metrowym odcinku ul. Ujastek Mogilski pojazdy będą się poruszać po poszerzeniu wykonanym z płyt betonowych. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/godz. Ruch pieszych będzie się odbywał tak jak do tej pory.

„Powodem zmian w organizacji ruchu jest budowa jezdni zachodniej drogi S7 na łączeniu z jej istniejącym odcinkiem. W pierwszej kolejności usunięta zostanie wyspa dzieląca pasy ruchu i zdemontowane bariery energochłonne. Następnie w miejscu wyspy ułożona będzie nawierzchnia bitumiczna” - wyjaśniła przedstawicielka GDDKiA.

Za dokończenie budowy odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do granic Krakowa odpowiada konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź, wybrane na wiosnę ub.r. przez GDDKiA na miejsce poprzedniego wykonawcy. Umowa z nim została wypowiedziana, ponieważ dotychczasowe tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie. Wartość zadania to blisko 1,546 mld zł.

Zadanie dotyczy odcinka S7 od węzła Widoma (bez węzła - powstaje on w ramach budowy odcinka Szczepanowice – Widoma) do włączenia do węzła Kraków Nowa Huta o długości 18,3 km. Inwestycja przebiega po mocno zurbanizowanych terenach Krakowa, w związku z czym jest kosztowna i skomplikowana pod względem technicznym. Na trasie powstaną m.in. cztery węzły drogowe, w tym jeden tzw. zintegrowany, a także wiele innych obiektów inżynieryjnych. Zgodnie z harmonogramem budowa ma się zakończyć w 2024 roku.