Wartość podpisanej umowy to 3 751 500 zł. Za przygotowanie projektu odpowiadać będzie firma IVIA. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla rozbudowy odcinka obwodnicy Krakowa, który obecnie stanowi fragment DK94 i połączenie autostrady A4 z tzw. trasą olkuską (DK94). Wykonawca, po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, przeprowadzi również badania geologiczne podłoża gruntowego. Na przeprowadzenie tych prac ma 3 lata.

Podpisanie umowy

Dwujezdniowy odcinek DK94, który GDDKiA chce poszerzyć o dodatkowy trzeci pas ruchu, ma ok. 2,5 km długości. Wykonawca, poza zaprojektowaniem dodatkowego pasa ruchu, będzie miał za zadanie opracowanie wariantów przebudowy tego odcinka w taki sposób, aby spełniał on parametry drogi ekspresowej. Dzięki temu w przyszłości droga stanie się fragmentem S52 - Północnej Obwodnicy Krakowa. 

Trzeci pas ruchu

Rozbudowa tego odcinka jest potrzebna nie tylko ze względu na obecny już ruch. Badania prowadzone w latach 2020-2021 w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu wykazały, że tą drogą porusza się prawie 24 tys. pojazdów na dobę. Po udostępnieniu kierowcom budowanego odcinka S52, łączącego się z objętą dokumentacją trasą poprzez węzeł Modlnica, ta liczba z pewnością się zwiększy.