Jak poinformował w czwartek Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), RDOŚ wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla wariantu nr 4 rozbudowy węzła.

"Teraz będziemy przygotowywać szczegółowy projekt budowy nowego węzła. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie pozwolenia na budowę - zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Budowę planujemy na lata 2025-2027" - zapowiedział przedstawiciel GDDKiA.

Zgodnie z planami obecnie skrzyżowanie autostrady A4 i drogi krajowej nr 7 zostanie gruntownie zmodernizowane. Kluczowym efektem przebudowy będzie oddzielenie ruchu tranzytowego i lokalnego. Każdy z nich będzie miał osobny układ drogowy.

Według przedstawiciela GDDKiA najważniejszą zmianą przy węźle Kraków Południe będzie wybudowanie ok. 300-metrowej estakady, którą będzie biegła droga krajowa nr 7. Tędy zostanie poprowadzony ruch z miasta w kierunku Zakopanego, na estakadę będzie również można wjechać z autostrady. Jadąc od strony Myślenic kierowcy będą mogli przejechać estakadą do Krakowa lub zjechać z niej na A4 w kierunku Katowic albo Rzeszowa.

Pod estakadą zaplanowano budowę ronda, które połączy się z ulicami Poronińską, Taklińskiego i Kłuszyńską prowadzącymi ruch lokalny. Wjazd na rondo będzie możliwy z Zakopianki od strony Krakowa i Myślenic. Autostrada również zostanie połączona z rondem, dzięki czemu mieszkańcy Opatkowic wjadą na A4 z pominięciem estakady.

Zjeżdżając z autostrady w kierunku Myślenic kierowcy będą mogli: wjechać na estakadę i stamtąd jechać dalej na południe lub dojechać do ronda i z niego zjechać na jedną z ulic w Opatkowicach lub pojechać w kierunku Krakowa.

Według zapowiedzi zmiany obejmą też pieszych. Wybudowane zostaną dwa przejścia pod drogą krajową nr 7, przy ul. Poronińskiej i przy ul. Opatkowickiej. Powstanie też przejście w nasypie pod zjazdami z A4, które połączy ul. Kłuszyńską i ul. Zakopiańską.