Tramwaje numer 4 nie mogą jechać przez Plac Centralny, bo nie mogą skręcić w lewo, w kierunku Wzgórz Krzesławickich. "Nie mamy połączenia miedzy torowiskiem na Jana Pawła II, Andersa i Aleją Solidarności" - tłumaczy Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Fragment torów między alejami Andersa i Solidarności jeszcze nie został wyremontowany. Stanie się to dopiero na wiosnę. To oznacza, że "czwórka" będzie jeździła okrężną trasą jeszcze przez kilka miesięcy. Podróżni zyskali więc niewiele. Ucieszą się jedynie ci, którzy mieszkają lub pracują na wyłączonym do tej pory odcinku. Tam dojedzie linia numer 10.

Drogowcy obiecują, że na początku przyszłego roku zostaną oddane w całości ulice między Rondem Czyżyńskim a Placem Centralnym. Do skończenia pozostanie wtedy już tylko Plac Centralny i przejście pod Rondem Czyżyńskim. Całkowity koniec inwestycji zaplanowano w połowie przyszłego roku.

Zmiany:

  • linia 4 – kursować będzie na dotychczasowej trasie objazdowej przez Al. Andersa i Bieńczycką,
  • linia 10 – zostanie przywrócona na swoją stałą trasę przez Al. Jana Pawła II, z pominięciem Al. Andersa i Al. Solidarności,
  • linia 16 – kursować będzie na trasie objazdowej: Mistrzejowice – Jancarza, Mikołajczyka, Andersa, Bieńczycka, Al. Jana Pawła II, Ptaszyckiego – Kopiec Wandy,
  • linia 22 – kursować będzie na dotychczasowej trasie objazdowej przez Al. Andersa i Bieńczycką,
  • linia 62 – kursować będzie nadal przez ulicę Bieńczycką, Andersa, Al. Solidarności do Kombinatu,
  • linia 774 - zostanie zlikwidowana.

 

 

 


(Maciej Skowronek/ko)