Trasa będzie mieć 10 kilometrów. Droga zacznie się za węzłem Modlniczka, gdzie będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – tam też zaplanowano trzystumetrowy tunel, po 3 i pół kilometra trasa będzie już jednojezdniowa. 
Przewidziano trzy skrzyżowania: w Zabierzowie, Bolechowicach i Rudawie. W ramach inwestycji powstaną 4 mosty i 7 wiaduktów. 
Droga ma odciążyć ruch przez centrum Zabierzowa, gdzie w ciągu doby przejeżdżają prawie 22 tysiące pojazdów.

Wykonawcą zadania jest firma Budimex, a wartość kontraktu to prawie 676 mln zł. Planowany termin zakończenia budowy określono na sierpień 2027 roku.

W uroczystym rozpoczęciu inwestycji uczestniczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Przypomniał, że przebiegająca przez centrum Zabierzowa DK79 - tzw. Bytomka, która łączy Małopolskę ze Śląskiem i stanowi alternatywę dla płatnej autostrady A4 - jest wyjątkowo mocno obciążona ruchem samochodowym. Przez Zabierzów średnio dziennie przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, z czego 2,5 tys. to ciężarówki.

To droga, która zawsze budzi niepokój, ale przede wszystkim nie daje gwarancji płynnego poruszania się. To droga, która często m.in. w Zabierzowie blokuje całkowicie możliwości przewozowe, to wreszcie droga, która jest praktycznie co roku oprotestowywana przez mieszkańców

- wskazał szef resortu infrastruktury.

Adamczyk zaznaczył, że nowa obwodnica będzie się łączyć z budowanymi autostradową Północną Obwodnicą Krakowa i drogą ekspresową S7. "Te rozwiązania dają możliwość płynnego ruchu tranzytowego w północno-zachodniej części Małopolski" - wskazał.

Co najważniejsze, będzie mniej samochodów w samym centrum Zabierzowa - to, o co mieszkańcy zabiegali. Nie będą już pękały domy, miejmy nadzieję. Będzie się bezpiecznie przez ten Zabierzów po prostu jechać
- komentuje wójt gminy Zabierzów Elżbieta Burtan.
Droga ma być również alternatywą dla autostrady A4 i ułatwić tranzyt na zachodnią część Małopolski oraz dalej na Śląsk.
Budowa ma zakończyć się w 2027 roku i będzie kosztować 676 milionów złotych.