Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Z krakowskich torowisk znikają "Goebelsówki". ZDJĘCIA

  • Kraków
  • date_range Wtorek, 2013.01.15 12:54 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 02:50 )
Najpierw przez ponad 30 lat "pracował" w Norymberdze. Kolejne 20 spędził na krakowskich torowiskach. Na zasłużoną emeryturę odchodzi dziś słynny norymberski tramwaj GT6.

Posłuchaj prezydenta Krakowa
GT6 z Norymbergii. Ostatni kurs tramwajem z udziałem prezydenta Kakowa i przewodniczącego krakowskiej rady/ fot. Paweł Krawczyk

Przegubowe trzywózkowe, silnikowe wagony zostały wyprodukowane przez firmę MAN w Norymberdze. Pierwszy transport GT6 dotarł do Krakowa w 1994 r. Na początku pasażerów zaskakiwała przede wszystkim cisza w wagonie. Tramwaje były dobrze izolowane, znacznie łatwiej też było nimi kierować motorniczym. Ciekawostką w tamtym czasie były też trzy rzędy siedzeń - dwa od strony drzwi i jeden z przeciwnej wykonane z giętej sklejki .

W czasie adaptacji do warunków krakowskich zdemontowano oryginalne neonowe oświetlenie zastępując go żarowym. Pozbawione zostały także pojedynczego przedniego reflektora i oryginalnych świateł tylnych lamp.
Tylko jeden tramwaj z Norymbergii, o numerze 187, miał oryginalny kolor - beżowy. Wszystkie pozostałe przemalowano dostosowując do krakowskiej kolorystyki taboru. Na emeryturę przeszedł dziś właśnie beżowy GT6 . Tramwaje z Norymbergii zastępowane będą regularnie przez nowe "Bombardiery".
Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię