Rozpoczął się remont ponad czterokilometrowego odcinka między Grodziskiem a ulicą Pakuską. Zamknięta jest jezdnia w kierunku Krakowa. Drogowcy wymieniają tam nawierzchnię. Ruch przeniesiono na sąsiedni fragment drogi w stronę Dąbrowy Górniczej.

Droga jest w obie strony zwężona. Możemy się tam spodziewać dużych korków. Do tego zamknięto część skrzyżowań. Nie ma przejazdu między ulicami Rabsztyńską i Kościuszki, z drogi krajowej nie wjedziemy też na ulicę Kruszcową. Trzeba jechać objazdami. Drogowcy podczas remontu wymienią asfalt i przebudują skrzyżowania. Chcą też wybudować nową kładkę dla pieszych, która połączy ulice Szkolną i Cegielnianą.

Rozbudowa całego odcinka drogi krajowej zajmie dwa lata.

Szczegółowe informacje dotyczące wprowadzanej czasowej organizacji ruchu:

  1. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wspólną (rejon wyjazd z kopalni). Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.

  2. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wspólną i ul. Gwarków. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.

  3. Skrzyżowanie z ul. Kruszcową. Nie będzie możliwości zjazdu z DK94 na ul. Kruszcową. W związku z zamknięciem ul. Kruszcowej wprowadza się objazd ul. Mickiewicza, ul. Sławkowską, ul. Budowlanych, ul. Powstańców Śląskich. Dojazd do ulicy Kruszcowej z kierunku Kraków i Katowice będzie odbywał tym samym objazdem ze zjazdem z DK94 w kierunku ulicy Mickiewicza.

  4. Skrzyżowanie z ul. Sławkowską. Został wykonany w pasie rozdziału dodatkowy zjazd w celu umożliwienia zjazdu z DK94 na ul. Sławkowską.

  5. Skrzyżowanie DK94 z ulicami 20 Straconych i Mickiewicza. W miejscu obecnego skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną zostanie wprowadzone tymczasowe rondo umożliwiające przejazd w każdym z kierunków ruchu.

  6. Skrzyżowanie DK94 z ul. Rabsztyńska i Kościuszki. Na tym skrzyżowaniu zostanie wprowadzony zakaz lewoskrętów z każdej relacji tj. Z DK94 relacja na Kraków do ul. Rabsztyńska i z DK94 relacja na Katowice do ul. Kościuszki. Z ul. Kościuszki na DK94 w stronę Katowic oraz z ul. Rabsztyńskiej na DK94 w stronę Krakowa oraz nie będzie możliwości przejazdu na wprost w relacjach Rabsztyńska – Kościuszki oraz Kościuszki – Rabsztyńska.

  7. Dla pojazdów zaopatrzenia włączających się w ul. Rabsztyńską dla kierunku Kraków objazd ul. Rabsztyńską, ul. Sikorka do ronda z DW783 oraz DW783 do DK94.

  8. Dla ul. Kościuszki w kierunku Katowic objazd poprowadzony jest ul. Górniczą do ul. Mickiewicza.

  9. Dla ul. Kościuszki w kierunku ul. Rabsztyńskiej wprowadza się objazd DK94 do ul. Zagaje a następnie do ronda w m. Rabsztyn i dojazd przez ul. Sikorka.

  10. Dla ul. Kościuszki w kierunku DK94 wprowadza się sugerowany objazd od skrzyżowania z K.K. Wielkiego ulicami 29 listopada/ Tysiąclecia do obwodnicy DW791 i DK94.

  11. Skrzyżowanie DK94 z ul. Słowackiego i ul. Wiejską. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.

  12. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wyszyńskiego. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów. Jednocześnie zostanie wyłączony z ruchu obecnie funkcjonujący oddzielny pas na prawo skrętu z DK94 na ul. Wyszyńskiego.

Ruch pieszych i komunikacja miejska:

W związku z wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu na DK94 zostaną również wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu ruchu pieszego wzdłuż i poprzek DK94.

  1. W rejonie ul. Wspólnej i ul. Gwarków istniejący przystanek autobusowy w kierunku na Kraków zostaje przeniesiony na pas rozdziału. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 pozostaje w tym samym miejscu.

  2. W rejonie stacji paliw Circle K istniejący przystanek autobusowy w kierunku na Kraków zostaje przeniesiony na pas rozdziału. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 pozostaje w tym samym miejscu.

  3. W rejonie skrzyżowania DK94 z ul. 20 Straconych i ul. Ul. Mickiewicza.

  • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 od strony Katowic zostanie zlikwidowane.

  • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 od strony Krakowa pozostaje w tym samym miejscu.

  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Mickiewicza pozostaje w tym samym miejscu.

  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. 20 Straconych zostaje przesunięte w pobliżu ul. Jaśminowej.

  1. Istniejące przejście dla pieszych w rejonie ul. Szkolnej/ Sienkiewicza pozostaje w tym samym miejscu.

  2. W rejonie skrzyżowania Dk94 z ul. Rabsztyńską i ul. Kościuszki.

  • Istniejące przejścia dla pieszych w poprzek DK94 od strony Katowic i od strony Krakowa zostaną zlikwidowane. W zamian zostanie wykonane przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w poprzek DK94 w rejonie ul. Wiejskiej (wyjazd z Centrum Handlowego). W związku z likwidacją przejść dla pieszych przystanki autobusowe zlokalizowane przy sklepie Biedronka (kierunek Kraków) oraz przy ul. Sienkiewicza (kierunek Katowice) zostają przeniesione w rejon ul. Wiejskiej.

  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Kościuszki pozostaje w tym samym miejscu.

  • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Rabsztyńskiej pozostaje w tym samym miejscu

  1. Istniejące przejście podziemne pod DK94 w rejonie ul. Wiejskiej (Hala Sportowa) i Skalskiej w związku z całkowitą przebudową zostanie zamknięte. Ruch pieszych zostanie skierowany na zaprojektowane przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w poprzek DK94 w rejonie ul. Wiejskiej.

  2. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 w rejonie ul. Słowackiego i ul. Wiejskiej zostaje w tym samym miejscu.

  3. Istniejące przejście podziemne w rejonie pod DK94 w rejonie ul. Polna/ Bochowieckiego w związku z całkowitą przebudową zostanie zamknięte. Ruch pieszych zostanie skierowany na zaprojektowane przejście dla pieszych w poprzek DK94 w rejonie ul. Wyszyńskiego. Istniejący przystanek autobusowy przy ul. Polnej (kierunek Kraków) zostaje przeniesiony w pas rozdziału.

Zmiany tras dla linii rozpoczynających kursy z „Olkusz Supersam”

Jak informuje ZKG „KM” w Olkuszu, w związku z wprowadzeniem nowej organizacji ruchu, autobusy linii 462, 463, 470, 471, 473, 474, 476 oraz 477, które startują z przystanku „Olkusz Supersam”, będą teraz skręcać w prawo, a następnie kierować się na ulicę Górniczą, którą ominą bez zatrzymywania się. Trasa prowadzi dalej do ulicy Mickiewicza oraz DK94, z przystankiem „Olkusz Skrzyżowanie Stacja «Statoil»”, po czym autobusy będą wracać na swoje standardowe trasy.

Zmiany tras dla linii rozpoczynających kursy z „Olkusz Dworzec PKS” oraz innych przystanków

Linie 457 (w kierunku Bukowna), 460, 461, 463 (o godzinie 15:35), 464, 465, 467 (po godzinie 19:00), 470, 472, 474, 475, 475/3, 476 oraz 477, po obsłużeniu przystanku „Olkusz Skarbek”, będą kierować się na przystanek „Olkusz ul. Górnicza”, następnie ulicą Mickiewicza na Drogę Krajową nr 94 z przystankiem przy Olkusz Skrzyżowanie Stacja «Statoil»” i dalej zgodnie z dotychczasowymi trasami.