- Metody są przeróżne. NIektórzy mówią, że umowa się kończy, inni mówią o kontroli cen. Oni starają się wzbudzić u konsumenta przekonanie, że są przedstawicielem dotychczasowego podmiotu świadczącego usługi - mówi Krzysztof Podgórski, rzecznik praw konsumenta z Tarnowa.

Nowe umowy, które przedstawiają nieuczciwi sprzedawcy to umowy z dostawcami prądu i gazu. Ceny usług są w nich niejednokrotnie dużo wyższe niż od wcześniejszych dostawców. Zdarzały się również przypadki, w których nieuczciwi sprzedawcy, mimo iż klienci rezygnowali z przepisania umowy, podrabiali ich podpisy. Do tego typu oszustw w ostatnich miesiącach doszło nie tylko w Tarnowie, ale i w całym kraju. Sprawę firmy, której przedstawiciele stosują te nieuczciwe praktyki prowadzi prokuratura w Płocku.

Osoby, które podpisały taką niekorzystną zmianę dostawcy prądu, gazu lub usług telekomunikacyjnych, mogą szukać pomocy u rzecznika praw konsumenta w Tarnowie. Jego biuro znajduje się przy ulicy Nowej 4. Na odstąpienie od takiej umowy jest zazwyczaj 14 dni. Tarnowski rzecznik praw konsumenta, Krzysztof Podgórski, przyznaje że działania nieuczciwych sprzedawców są wyjątkowo nieetyczne, a wszystko wskazuje na to, że są oni specjalnie szkoleni jak oszukać klientów aby nie podejrzewali, że podpisują umowę z nowym dostawcą.

Ofiarami takich oszustów w Tarnowie padają nie tylko osoby starsze ale i 30 czy 40-latkowie. Firma, której pracownicy stosują te nieuczciwe praktyki jest znana w całym kraju, w sprawie jej praktyk toczy się wiele postępowań sądowych. 
 

 

(Agnieszka Wrońska/ko)