- To bardzo ważny odcinek, jeśli chodzi o odciążenie DW 768 z uwagi na duże natężenie pojazdów ciężkich, jeżdżących po tej drodze. Ta droga na pewno będzie stanowiła nowy i płynny dojazd z węzła autostradowego Brzesko w kierunku Szczurowej  - mówi Robert Górecki, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

Nowy fragment obwodnicy na trasie z A4 w Brzesku do Szczurowej powinien powstać w nieco ponad dwa lata od rozpoczęcia budowy. Na razie ogłoszono dopiero przetarg na wyłonienie wykonawcy tych prac.

Pierwszy fragment tej trasy, czyli obwodnicę Mokrzysk oddano do użytku w październiku 2015 roku. Dyrektor Górecki wyjaśnia, że trasa tak długo musiała czekać na domknięcie, bo trzeba było zmienić decyzję środowiskową i przede wszystkim znaleźć około 100 milionów złotych na jej budowę Pieniądze ostatecznie zostały przeznaczone jeszcze przez poprzedni rząd w ramach Polskiego Ładu.\

Po latach są pieniądze na brakujący fragment drogi z A4 w Brzesku do Szczurowej i Koszyc

Według danych z 2021 roku drogą wojewódzką pomiędzy Szczurową i Brzeskiem przejeżdża ponad 5,5 tysiąca samochodów na dobę, z tego ponad tysiąc tirów.

Już teraz drogą wojewódzką numer 768 przejeżdża sporo aut z Mazowsza w kierunku Sądecczyzny i granicy ze Słowacją. Dlatego jak podkreślają drogowcy oraz mieszkańcy, wybudowanie brakującego fragmentu drogi z węzła autostrady w Brzesku do Szczurowej jest kluczowe nie tylko ze względu na poprawę komfortu, ale bezpieczeństwa mieszkańców.

Na odcinku drogi wojewódzkiej 768, który tak długo czeka na obwodnicę, zginęło co najmniej 8 osób.