Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Wiadukt w Krzeszowicach – bliżej do sprawnych przejazdów nad torami

  • Czas na kolej
  • date_range Środa, 2019.08.28 09:56 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 08:55 )
Nowy wiadukt drogowy w Krzeszowicach testowały ważące niemal 100 ton ciężarówki. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A kończą przygotowywać przejazd nad linią kolejową, obok stacji. Za kilka tygodni z wiaduktu skorzystają kierowcy i piesi. To jeden z 10 nowych obiektów na linii z Krakowa do Katowic. Inwestycja jest współfinansowana przez UE, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Fot. mat. prasowe PKP PLK

Kończą się prace budowlane przy wiadukcie drogowym na ul. Daszyńskiego, przy stacji kolejowej w Krzeszowicach. Wiadukt jest w miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowo-drogowego. Usprawni komunikację samochodową i pieszą, a także poprawi bezpieczeństwo na linii kolejowej. Tuż przy stacji będą schody i windy, dzięki którym podróżni będą mogli wygodnie przejść w jej kierunku. 

Przeszło 213 m obiekt ma jezdnię o szerokości 7 m i dwa chodniki. Zamontowano już oświetlenie i odwodnienie. Do wykonania zostały bariery zabezpieczające oraz zejścia i montaż wind.

22 sierpnia obiekt przeszedł testy obciążeniowe. Na konstrukcję wjechały trzy ciężarówki, o łącznej wadze niemal 100 ton. Inżynierowie sprawdzali zachowanie wiaduktu. To jeden z ostatnich etapów prac. Teraz rozpoczną się odbiory. PLK planuje udostępnić wiadukt we wrześniu.

Prace przy wiadukcie ruszyły wiosną zeszłego roku. Równolegle przebudowywana jest stacja. Powstają nowe perony, przejście podziemne i udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. PLK wymieniają tory, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz sieć trakcyjną. Cała inwestycja w Krzeszowicach potrwa do III kwartału przyszłego roku.

Fot. mat. prasowe PKP PLK

Niedaleko Krzeszowic, w Woli Filipowskiej, powstaje kolejny wiadukt drogowy. Zakończenie jego budowy planowane jest w październiku.

Na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem i Katowicami, PLK modernizuje 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie modernizowane obiekty. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczeństwa i płynności lokalnego ruchu drogowego.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Wartość inwestycji to ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. 

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.

 

Więcej informacji na stronie projektu: www.krakow-rudzice.pl

 

Tematy:
Wyślij opinię na temat artykułu

Komentarze (0)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię