Jong-Jie Yin jest obecnie studentem Central Conservatory of Music w Pekinie. Na swoim koncie, poza laurami katowickimi, ma także nagrodę specjalną konkursu dla młodych dyrygentów, zdobytą w 2021 roku podczas Festival International de Musique w Besançon. Swoje doświadczenie kształtował między innymi pod okiem takim mistrzów batuty, jak Yannick Nezét-Séguin, Neeme Järvi, Esa-Pekka Salonen czy Marek Pijarowski. Mimo młodego wieku prowadził zaś takie orkiestry, jak China National Symphony Orchestra, Hangzhou Philharmonic Orchestra, czy Orchestre National de Lyon, jednak występ z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej jest dla artysty debiutem.
Pod tym względem podobnie jest także z Aleksandrem Dębiczem, który wprawdzie grał już  w sali przy Zwierzynieckiej podczas Festiwalu Muzyki Filmowej w 2022 roku, ale występ z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej jest jego debiutem. Pianista należy obecnie do najbardziej rozpoznawalnych artystów z pogranicza muzyki klasycznej, improwizowanej i rozrywkowej. W projektach autorskich często łączy własne kompozycje z repertuarem klasycznym, ulega również zamiłowaniu do sztuki filmowej, czego najlepszym i znakomicie odebranym przejawem była debiutancka płyta „Cinematic Piano”. Jako ceniony pianista tworzy udane duety z takimi artystami, jak wiolonczelista Marcin Zdunik,  flecista, a w zasadzie multiinstrumentalista Michał Żak, gitarzysta Łukasz Kuropaczewski czy kontratenor Jakub Józef Orliński (m.in. w projekcie Domówka z Dwójką, przygotowanym w pandemii). Na swoim koncie ma również udaną współpracę z Cracow Golden Quintet, dla którego to zespołu zaaranżował właśnie Błękitną rapsodię Gershwina. W efekcie tej współpracy powstała płyta „Sideways” wydana w 2022 roku nakładem Warner Classics.


Z Aleksandrem Dębiczem będzie można porozmawiać na temat jego wszechstronnej działalności artystycznej podczas Dyskusyjnego Klubu Muzycznego „Wszystko Gra” – bezpośrednio przed koncertem w sobotę, 10 lutego. Początek spotkania, które poprowadzi jak zwykle Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz, o godz. 16.30, zaś jego wyjściowym tematem jest  „Gershwin: Amerykanin w klasyce".