Koncerty Uniwersyteckie to cykl, który od lat gromadzi melomanów w Auli Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego. To spotkania z muzyką kameralną połączone z wykładami profesorów różnej specjalności.

Zawsze cieszą się dużą popularnością właśnie dzięki takiemu połączeniu.
A dzisiejszy koncert zaskoczy publiczność jeszcze pewnym debiutem. Trzy znakomite artystki koncertujące na co dzień w składzie orkiestry Filharmonii Krakowskiej - Irena Czubek-Davidson - harfa, Elżbieta Gromada , altówka i Magdalena di Blasi flet - w takim składzie wystąpią po raz pierwszy.


Początek koncertu w Auli Collegium Novum UJ o godz. 19.00


Ważna uwaga - honorowane będą bilety na pierwotny termin koncertu - z 5.marca. Jeżeli dzisiejszy termin nie będzie Państwu odpowiadał - bilety można zwrócić w kasie Filharmonii w godzinach jej otwarcia.



kp

W y k o n a w c y:
Magdalena Di Blasi – flet, flet piccolo, flet altowy, flet basowy
Elżbieta Gromada – altówka
Irena Czubek-Davidson – harfa

prof. Leszek Polony - słowo

W p r o g r a m i e:
Jean-Marie Leclair – Sonata D-dur op. 2 nr 8
André Jolivet – Mała suita na flet, altówkę i harfę
Jacques Ibert – Dwa interludia
David Bruce – The Eye of Night

Magdalena DI BLASI - ukończyła studia w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie fletu prof. Kazimierza Moszyńskiego. Jako stypendystka programu Sokrates/Erasmus doskonaliła swój kunszt muzyczny w Hochschule für Musik we Freiburgu pod kierunkiem prof. Mirjam Nastasi oraz prof. Roberta Aitkena. Podjęła także studia podyplomowe Orchesterexamen w Hochschule für Musik w Detmold pod kierunkiem Jánosa Bálinta, które ukończyła w 2009 roku. Jej wykształcenie muzyczne uzupełniają kursy mistrzowskie z takimi flecistami jak Peter-Lukas Graf, Carlo Jans, Jean-Claude Gérard, Julius Baker, Craig Goodman, Robert Winn.
W 2004 roku została laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Fletowego w Warszawie.
Magdalena Di Blasi koncertuje jako muzyk orkiestrowy, kameralistka oraz solistka. Występowała z Tarnowską Orkiestrą Kameralną, orkiestrą Capella Cracoviensis, Krakowską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Camerata Academica Freiburg, Junge Oper Stuttgart, kwartetem fletowym Flautomobil, a także w duecie z Malwiną Lipiec (harfa), z Michałem Stanikowskim (gitara), Jackiem Kociubanem (wiolonczela), Pawłem Wajrakiem (skrzypce) i Andrzejem Zawiszą (klawesyn). Brała udział w festiwalach: Tydzień Talentów w Tarnowie, Bodensee Festiwal w Ravensburgu, Wexford Opera Festiwal, Mozartwoche w Salzburgu, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Muzyka w Starym Krakowie.
Od 2010 roku Magdalena Di Blasi jest pierwszą flecistką Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie.

Elżbieta GROMADA - jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, w klasie altówki prof. Zygmunta Jochemczyka. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów muzycznych, pracując pod kierunkiem Grigoria Zhislina, Doris Lederer i Claude’a Lelonga.
Od 2009 roku jest pierwszą altowiolistką Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Krakowskiej. Wcześniej zdobywała doświadczenie jako altowiolistka Orkiestry Kameralnej Aukso oraz będąc zastępcą lidera altówek w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Łódzkiej.
Koncertowała z wieloma zespołami w kraju i za granicą, m.in. z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Schleswig-Holstein Musik Festival Orchestra, Sinfonietta Cracovia, Radomska Orkiestra Kameralna, współpracując z takimi artystami jak Lorin Maazel, Christoph Eschenbach, Esa-Pekka Salonen, Heinrich Schiff, Gidon Kremer, Midori, Yo-Yo Ma, Ivan Monighetti, Krzysztof Penderecki, Gabriel Chmura, Olga Kern, Jerzy Semkov, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Andrzej Dobber, Maria Guleghina, Evgeny Volynsky, Ola Rudner.
Jako kameralistka występowała m.in. w Kwartecie Smyczkowym Apertus, Kwartecie Smyczkowym Filharmoników Krakowskich, współpracowała z gitarzystą i lutnistą Edinem Karamazovem, a także wykonała premierowo utwory kompozytora Massimiliano Messieriego.
W 2011 roku, wraz z Anną i Pawłem Wójtowiczami, dokonała nagrania Serenady na dwoje skrzypiec i altówkę op.12 Zoltana Kodaly'a, które ukazało się na płycie BARTOKODALY.
Od 2010 r. prowadzi klasę altówki w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Wadowicach, odnosząc sukcesy pedagogiczne.

Irena CZUBEK-DAVIDSON - dyplom z wyróżnieniem uzyskała w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie harfy prof. Bogumiły Lutak-Modrinić. Edukację muzyczną kontynuowała na studiach podyplomowych. Swój warsztat muzyczny doskonaliła biorąc udział w kursach mistrzowskich Susan Mildonian (1990, Kraków), III Harp Symposium (1999, Amsterdam) oraz w I Dniach Harfy w Warszawie (1998).
Dokonała prawykonań i rejestracji utworów na harfę, m.in. dla Związku Kompozytorów Krakowskich. Brała udział w nagrywaniu programów edukacyjnych dla dzieci w Telewizji Krakowskiej.
Jako kameralistka współpracuje z wieloma zespołami instrumentalnymi i wokalnymi w Polsce i za granicą. Była współorganizatorem i solistką Sympozjum Harfowego organizowanego przez Akademię Muzyczną w Krakowie.
Wraz z Katarzyną Wiwer-Monitą (sopran) oraz Lindsayem Davidsonem (dudy szkockie) Irena Czubek-Davidson (harfa haczykowa) jest współzałożycielką niezwykłego tria „Celtic Triangiel”, wykonującego muzykę szkocką i celtycką.
Jest harfistką Filharmonii Krakowskiej oraz asystentką w Akademii Muzycznej w Krakowie.

prof. dr hab. Leszek POLONY - muzykolog, krytyk muzyczny, wydawca.
W 1970 roku ukończył studia z teorii muzyki w krakowskiej PWSM (obecnie Akademia Muzyczna). W 1972 został jej pracownikiem naukowym. W latach 1991-93 był prorektorem, a od roku 1993 – profesorem Akademii Muzycznej. Od 1995 do 2013 roku pełnił funkcję kierownika Katedry Teorii Muzyki i Kształcenia Słuchu. W roku 2004 otrzymał tytuł profesora.
W latach 1991-2001 (z przerwą 1994-95) był redaktorem naczelnym Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, od roku 1995 jego dyrektorem, a po przekształceniu Wydawnictwa w spółkę został jego prezesem i redaktorem naczelnym.
Jest członkiem ZKP (w latach 1983-85 i 1987-88 członek Zarządu Głównego) i Polskiej Izby Książki (1998-2001 przewodniczący Oddziału Regionalnego w Krakowie).
Obszary zainteresowań Leszka Polonego to filozofia muzyki i historia myśli estetycznej o muzyce, muzyka epoki romantyzmu i modernizmu, muzyka polska XX wieku, muzyka fortepianowa i sztuka odtwórcza wybitnych pianistów. Jest autorem ok. 70 artykułów i rozpraw muzycznych oraz książek: W kręgu muzycznej wyobraźni (1980), Poetyka muzyczna Mieczysława Karłowicza (1986), Polski kształt sporu o istotę muzyki (1991), Hermeneutyka i muzyka (2003), Kilar. Żywioł i modlitwa (2005), Symbol i muzyka (2011).