- Tam jesteśmy mniej więcej zgodnie z harmonogramem. Generalnie jesteśmy zadowoleni z postępu prac. Wykonawca realizuje roboty. Są prowadzone jeszcze prace archeologiczne, które w pewnych miejscach jeszcze trochę blokują wykonawcę. Ale jeżeli pogoda nie pokrzyżuje nam szyków, myślę, że ten termin przyszłoroczny jest aktualny. Drugi etap zachodniej obwodnicy Brzeska jest już częścią nowej Sądeczanki. Jest to droga 2x2 i będzie dostosowana do dalszego przebiegu - wyjaśniał w rozmowie z Radiem Kraków dyrektor krakowskiego oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Tomasz Pałasiński.

GDDKiA informuje, że do tej pory wykonano 20 procent zakładanych prac, a termin upływający w drugiej połowie przyszłego roku nie jest zagrożony. Jak dodaje Kacper Michna z GDDKiA, inwestycja przecina jedną drogę – ul. Pomianowską. "W najbliższych tygodniach będziemy budować krótki objazd odcinka tej ulicy (tzw. bypass). Mieszkańcy w trakcie budowy nadal więc będą mogli z niej korzystać. Bypass jest niezbędny, żeby wybudować wiadukt, którym w przyszłości ul. Pomianowska będzie przebiegała nad obwodnicą" - mówi.

Tymczasem słuchacz Radia Kraków w przesłanym do redakcji mailu zapytał, dlaczego po raz drugi przerabiane jest rondo w Jasieniu, które powstało w ramach budowy pierwszego etapu zachodniej obwodnicy Brzeska. "Czy nie można było tego zrobić od razu kiedy pierwotnie rondo powstawało?" - pyta słuchacz Radia Kraków.



W odpowiedzi rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA Kacper Michna napisał: "Rondo w Jasieniu zostało zbudowane w sposób właściwy. Projektując je, uwzględniono ruch pojazdów prognozowany na „starej czwórce” (DK94) i na przygotowywanym wtedy łączniku z autostradą (DK75). W czasie jego budowy nie było jeszcze szczegółowych planów zachodniej obwodnicy Brzeska, nie można więc było zbudować ronda w sposób docelowy – nie było bowiem przesądzone, jak będzie wyglądało połączenie ronda z obwodnicą. Na rondzie zostawiono jednak rezerwę, pozwalającą na jego modyfikacje - w zależności od tego, w jaki sposób zostanie zaprojektowana obwodnica. Ta rezerwa jest właśnie wykorzystywana – dobudowujemy drugi, wewnętrzny pas na rondzie".

Nabiera tempa budowa zachodniej obwodnicy Brzeska. Czemu jeszcze raz przerabiają rondo ?