Zarząd Transportu Publicznego chciałby połączenia tramwajowego od przystanku Filharmonia do ulicy Stradom. Na tym odcinku nie trzeba byłoby budować trakcji, bo poruszałyby się nim tylko tramwaje wyposażone w specjalne baterie. Właśnie takie rozwiązanie po wstępnych rozmowach konserwator byłby skłonny zaakceptować - twierdzi Bartosz Piłat z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie. "Oczywiście mówimy o wstępnych rozmowach, ponieważ konserwator nie opiniuje koncepcji, tylko opiniuje projekty. MPK zamówiło m. in. tramwaje, które będą miały możliwość poruszania się już od razu bez zasilania z sieci. Będą wyposażone w kondensatory, czyli swego rodzaju baterie, a pozostałe tramwaje z tej serii będą miały możliwość wyposażenia w tego rodzaju kondensatory. Taka odległość, jaka jest między Filharmonią a ul. Stradom, jest niczym dla tego rodzaju tramwaju wyposażonego w baterię" - tłumaczy rzecznik ZTP. 

Dzięki skierowaniu nowym odcinkiem przynajmniej dwóch linii tramwajowych można by zwiększyć częstotliwość kursów innych tramwajów, które poruszają się wokół krakowskich Plant.

 

 

(Marcin Friedrich/sp)

 

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.